STANDARDY OBSŁUGI INTERESANTA
Standardy obsługi interesanta
Uprzejmie informujemy, że Ministerstwo Sprawiedliwości uruchomiło portal poświęcony standardom obsługi interesanta w sądownictwie powszechnym, dostępny pod adresem: https://wsoi.ms.gov.pl/
W ramach standaryzacji procedur zostały ustalone jednolite wytyczne w zakresie sposobu postępowania podczas obsługi interesanta, a także co do zakresu informacji udzielanych w określonych rodzajach spraw, z którymi interesanci najczęściej trafiają do sądu.
Ważnym aspektem wdrożenia standardów obsługi interesanta w sądach powszechnych, nie tylko wizerunkowym, jest usprawnienie komunikacji z interesantem, szczególnie z interesantem z niepełnosprawnościami, poprzez zamieszczenie na ww. portalu internetowym katalogu usług z kartami usług dla interesantów poszczególnych szczebli sądów (aktualizowanego cyklicznie, w zależności od zmieniającego się stanu prawnego).
Za aktualizację elektronicznych wersji kart usług wraz ze wzorami oraz procedur zamieszczonych na ww. portalu internetowym odpowiada Ministerstwo Sprawiedliwości.
Katalog usług i karty usług są dostępne w wersji papierowej w Biurze Obsługi Interesantów Sądu Rejonowego w Żaganiu.
Standardy Obsługi Interesanta oraz katalog usług z kartami usług i powiązanymi z nimi procedurami świadczenia usług, opracowane i udostępnione przez Ministerstwo Sprawiedliwości zostały wdrożone w Sądzie Rejonowym w Żaganiu na podstawie zarządzenia Prezesa i Dyrektora Sądu Rejonowego w Żaganiu Nr 5/2021 z dnia 24 lutego 2021 r.
Pliki do pobrania: