STANDARDY POSTĘPOWANIA DOTYCZĄCE KONTAKTU Z OSOBAMI W KRYZYSIE SAMOBÓJCZYM
Osoby w kryzysie psychicznym potrzebują wsparcia i zrozumienia. Istnieją różne formy pomocy, zarówno telefoniczne, jak i stacjonarne, które mogą pomóc w wyjściu z trudnej sytuacji. Ważne jest, aby rozmawiać z osobami w kryzysie. Należy unikać ignorowania słów i stanu emocjonalnego osoby doświadczającej kryzysu.
Jeśli jesteś osobą w kryzysie psychicznym, albo znasz kogoś, kto potrzebuje wsparcia, skorzystaj z ogólnopolskich infolinii pomocowych:
- 800 70 22 22- Centrum Wsparcia dla Osób Dorosłych w Kryzysie Psychicznym (bezpłatnie, całą dobę, 7 dni w tygodniu)
- 116 123- Poradnia dla Osób Dorosłych w Kryzysie Emocjonalnym (Kryzysowy Telefon Zaufania) prowadzony przez Instytut Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego (bezpłatnie, całą dobę, 7 dni w tygodniu)
- 116 111- Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży (bezpłatnie, całą dobę, 7 dni w tygodniu)
Ośrodki Interwencji Kryzysowej:
- Poradnie Zdrowia Psychicznego
- Centra Zdrowia Psychicznego
Ważne organizacje i inicjatywy działające na rzecz pomocy w problematyce samobójstw:
- Program Zapobiegania Zachowaniom Samobójczym
- Polskie Towarzystwo Suicydologiczne i stworzona strona pn. „Życie warte jest rozmowy”.
- Strona internetowa kampanii „Depresja. Rozumiesz-Pomagasz”.


